هزینه و قیمت ارتودنسی دندانها چقدر می باشد؟

بسیاری از بیمارانی که به ارتودنسی دندان نیاز دارند، از گرفتن وقت ملاقات برای مراجعه به دندانپزشک ابراز نگرانی می کنند. بخشی از این نگرانی به طور کلی مربوط به عدم اطمینان آن ها از روش های ارتودنسی می باشد. سایر بیماران نیز به علت نگرانی از مسائل مالی این روش مردد هستند. قبل از استفاده از هر گونه خدمات بیماران می خواهند بدانند که "هزینه ی ارتودنسی دندان چقدر است؟"  برخلاف خرید یک اتومبیل، پاسخی قطعی در مورد هر بیمار برای این سوال که "قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟" وجود ندارد.  روش درمانی و مراحل ارتودنسی برای هر فرد منحصر به خود اوست و متغیرهای زیادی در کل هزینه ارتودنسی دندان شما تاثیر گذار خواهند بود. در ادامه اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم داد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. البته بهترین راه برای کسب اطمینان در زمینه تعرفه ارتودنسی ، مشاوره با متخصص ارتودنسی می باشد.

مرتب و ردیف کردن دندان ها به درمان دندان قروچه نشأت گرفته از مشکلات دندانی کمک می‌کند. در موارد شدیدی که ساییدگی دندان به حساسیت دندان یا مشکل در جویدن منجر شده باشد، دندانپزشک  یا ارتودنتیست سطوح جونده دندان‌ها را تراش و شکل می‌دهد یا روکش می‌کند، در موارد خاص نیز ارتودنسی یا جراحی دهان انجام می‌شود.

در طی دوران بارداری تغییرات بسیار زیادی در بدن شما اتفاق می‌افتد و بنابراین مراقبت از سلامت خود و فرزندتان اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. شما باید در طول این مدت همیشه مراقب سلامت روحی، ذهنی و جسمی خودتان باشید. شاید به خاطر همین مسأله است که خیلی از مادران باردار فکر می‌کنند که در دوران بارداری نباید هیچ تغییری حتی تقبل هزینه ارتودنسی دندان و سیم‌کشی برای مرتب کردن دندان‌ها را نیز انجام دهند. اما باردار بودن لزوماً به معنی آن نیست که شما نمی‌توانید ارتودنسی در بارداری را انجام دهید.


عوامل موثر در هزینه ارتودنسی

عوامل زیادی بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار خواهند بود. روش درمانی شما به گونه ای طراحی می شود که بتواند مشکلات مربوط به دهان، دندان و فک که منحصر به خود شما است را درمان کند. نوع و میزان اصلاحاتی که لازم است توسط ارتودنتیست بر روی دهان و دندان شما صورت گیرد، می تواند تاثیر زیادی بر هزینه های نهایی این روش داشته باشد. در زیر به چند عامل اشاره شده است:


سن بیمار و میزان کار پایه که لازم است قبل از ارتودنسی دندان انجام شود، از عوامل مهم می باشد. چنانچه در ابتدا باید دندان های شیری، دندان های عقل و یا سایر دندان ها کشیده شوند، هزینه ی ارتودنسی ثابت  افزایش خواهد یافت. هزینه ارتودنسی در سن بالا با سنین دیگر متفاوت است.

میزان نیاز دندان های شما به صاف شدن نیز بر هزینه سیم کشی دندان تاثیر می گذارد. چنانچه فک شما نیاز به تنظیم شدن دارد، می تواند بر هزینه ها تاثیر بگذارد.

عامل دیگری که در هزینه ارتودنسی با بریس های فلزی تاثیر می گذارد، مدت زمانی است که شما به استفاده از دستگاه ارتودنسی نیاز دارید. واضح است که هرچه زمان استفاده از دستگاه ارتودنسی بیشتر باشد، به مراقبت و تنظیم بیشتری نیاز دارد، در نتیجه هزینه ی شما افزایش خواهد یافت.

شکی نیست که هزینه ارتودنسی یکی از عامل‌های تاثیرگذار بر تصمیم گیری درباره شروع درمان و محل انجام آن است. هزینه ارتودنسی نامرئی به حق الزحمه متخصص، شدت مشکل و طرح درمان بستگی دارد. حق مشاوره دندانپزشکان و ارتودنتیست ها نیز متغیر است. برخی کلینیک‌ها و دندانپزشکان مشاوره و ارزیابی مناسب بودن ارتودنسی نامرئی را رایگان انجام می‌دهند.به علاوه پزشکان طرح‌های متفاوتی را برای پرداخت قیمت ارتودنسی نامرئی پیشنهاد می‌کنند و عموماً لازم نیست که کل هزینه درمان ارتودنسی یکجا پرداخت شود. اگر بیمه هزینه مراحل انجام ارتودنسی را بپردازد، هزینه ارتودنسی نامرئی نیز به همان اندازه ارتودنسی فلزی تحت پوشش قرار می‌گیرد. البته از آنجایی که سیاست‌های شرکت‌های بیمه با هم متفاوت است، حتماً قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در مورد ارتودنسی مخفی با نماینده شرکت بیمه طرف قرارداد خود مشورت کنید. 


نقش بیمار در هزینه های درمان 

شما در مورد نحوه ی تنظیم و اصلاح دندان ها و فک خود چندان حق انتخاب ندارید، اما در مواردی می توانید با مشورت با متخصص ارتودنسی و با توجه به روش درمانی خود گزینه هایی را انتخاب کنید که می تواند در هزینه ی شما تاثیرگذار باشد. امروزه بیش از پیش گزینه هایی برای انتخاب نوع براکت های مورد استفاده برای صاف کردن دندان ها وجود دارد. براکت های لینگوآل، ارتودنسی سرامیکی و نامرئی جایگزین هایی برای براکت های فلزی قدیمی می باشند. بریس‌های سرامیکی از بریس‌های فلزی گران‌تر هستند. در طول مشاوره می‌توان تفاوت قیمت ارتودنسی سرامیکی مورد بحث قرار داد تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. برخی از بیماران با قرار دادن بریس‌های فلزی بر روی دندان‌های پایینی و ارتودنسی سرامیکی بر روی دندان‌ها بالایی که در هنگام خندیدن یا صحبت کردن قابل مشاهده هستند، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره‌ی پرداخت هزینه با ما تماس بگیرید یا با مراجعه به کلینیک از روش‌های پرداخت اطلاع پیدا کنید.

پس از این که پزشک در مورد لزوم درمان با شما صحبت کرد، می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. هر کدام از این گزینه ها دارای جوانب مثبت و منفی و همچنین هزینه های خاص خود است.   شرکت بیمه ی شما همچنین ممکن است هزینه ی برخی از این گزینه ها را پوشش دهد و برخی دیگر را نه، و یا ممکن است درصدهای مختلفی از از هر گزینه را بازپرداخت کند.

علاوه بر این، چگونگه مراقبت شما از براکت ها می تواند در هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار باشد. چنانچه از دستورالعمل های متخصص خود برای ارتودنسی ثابت و یا متحرک پیروی نکنید، ممکن است مدت زمان درمان را طولانی تر کنید و زمان درمان هم تاثیر مستقیمی بر هزینه ی پرداختی دارد.


پرداخت هزینه درمان

با در دسترس بودن گزینه های مختلف برای کمک به پرداخت قیمت ارتودنسی ، می توان گفت که اغلب افراد می توانند از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شوند.

مشاوره با یک متخصص حرفه ای، بهترین راه برای تعیین دقیق قیمت ارتودنسی ثابت یا متحرک شما خواهد بود. اگر انجام ارتودنسی و تقبل هزینه ارتودنسی ثابت از نظر پزشکی برای سلامتی شما ضروری تشخیص داده شود و شما تحت پوشش امداد بیماری‌های پزشکی باشید، ممکن است قیمت ارتودنسی ثابت تقبل شود. برای اطمینان از این امر می‌توانید با دفتر امداد بیماری‌ها تماس بگیرید و بپرسید که تا چند درصد از هزینه ارتودنسی دندان و تا چه مدت از این هزینه‌ها را پوشش می‌دهند

هزینه استفاده از ارتودنسی متحرک شامل ابزارهای مورد استفاده، تمام جلسات ملاقات با پزشک معالج (شامل جلسات ملاقات اورژانسی)، جلسات ملاقات پس از درمان، قیمت ارتودنسی متحرک ، و نیز هزینه تهیه بسته‌های مراقبت از بهداشت دهان است. برای این که دندان‌هایی بی‌نقص داشته باشید، درمان سیم کشی دندان در چند مرحله انجام می‌شود. پس از برداشتن بریس، مرحله نگهدارنده شروع می‌شود که حدود ۲۴ ماه طول می‌کشد. نتیجه نهایی انواع ارتودنسی به استفاده از پلاک نگه‌دارنده یا ریتینر بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید نتیجه ماه‌ها سیم کشی دندانها به باد نرود و دندان‌هایی صاف و مرتب داشته باشید، توصیه‌های متخصص ارتوندسی درباره استفاده از پلاک ارتودنسی متحرک را جدی بگیرید. حتماً قبل از مسواک زدن نگه‌دارنده را از دهان خارج کنید و پلاک را نیز قبل از دوباره گذاشتن در دهان مسواک بزنید.

برای ما باعث خوشحالی خواهد بود که بتوانیم یک جلسه ی مشاوره برای شما برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم تخمین کاملی از هزینه های مورد نیاز را به شما ارائه کنیم و در نتیجه شما بتوانید از میزان هزینه سیم کشی دندان خود اطمینان حاصل کنید.

ما به شما تعهد می دهیم که هر کاری از دستمان بربیاید انجام دهیم تا استفاده از انواع ارتودنسی دندان برای شما مقرون به صرفه باشد. هدف ما این است که هزینه ها را به صورت ماهانه و قسطی دریافت کنیم تا متناسب با بودجه ی شما باشد. پس در این مورد نگرانی نداشته باشید.


نکاتی برای کاهش هزینه های ارتودنسی با براکت های فلزی تا حد امکان:

از دستورات متخصص پیروی کنید.

در تمامی جلسات ملاقات با بهترین دکتر ارتودنسی خود شرکت کنید.

از مصرف غذاهایی مثل شکلات های سفت، سبزیجات سفت و غذاهای چسبنده که ممکن است باعث شکستگی ارتودنسی با براکت های فلزی شود، پرهیز کنید. همچنین از مصرف سودا و نوشابه های ورزشی که باعث ایجاد لکه های سفید بر روی دندان می شوند، خودداری کنید. در صورت لزوم برای تعمیر سیم ها و براکت های دستگاه ارتودنسی، هرچه سریعتر به متخصص خود مراجعه کنید.

از کش های لاستیکی استفاده کنید.

از توصیه های متخصص خود در مورد حفظ بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن و بررسی دستگاه، پیروی کنید.

به خاطر داشته باشید که پیگیری درمان طبق برنامه، می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.